czwartek, 4 sierpnia 2016

Jubileusz: Gdańsk (morze i miasto)


Pomimo, że plan został wykonany, wybrałam się dzisiaj nad morze i w miasto. A oto efekt moich łowów, będzie mniej gadania więcej zdjęć. Wycieczka tramwajem do Jelitkowa i pomimo że jest tłoczno, podróż ciekawa bowiem na monitorze reklamowym przed kolejnym przystankiem, wyświetlają się ciekawostki np.: Park Oliwski.

Nad morzem

Morze z ulicy Jantarowej w Gdańsku, czyli nadmorskiego deptaka.

Latarnia na falochronie wschodnim przy Nowym Porcie, ujęta z molo w Brzeźnie.

 W oddali Gdynia, również z mola w Brzeźnie.

Owoce jarzębiny na przystanku ... Wczasy w Brzeźnie.

Gdańskie Śródmieście

Dwór Bractwa Św. Jerzego i figura św. Jerzego na szczycie dachu tegoż zabytkowego budynku.

Galeria a może kolekcja gdańskich rzygaczy, znajdujących się przy ulicach: Piwnej, Kołodziejskiej, Chlebnickiej, Mariackiej i Świętego Ducha.








Spacerując jak większość turystów między straganami pełnymi wszelkiego dobra, przechodzę obok strzelistej wieży.

Baszta Jacek, fotografowana z ulubionej przeze mnie perspektywy.

Kilkakrotnie jadąc kolejką SKM, chciałam wysiąść na przystanku Gdańsk Stocznia i zrobić zdjęcie tym kolosom.


A z jakiego miejsca najlepiej fotografować dźwigi stoczniowe, podpowiedział mi Pan czekający na peronie.

1 komentarz:

  1. To mi się najbardziej podoba w tym całym regionie, że jest bliskość natury wraz z wielką metropolią. Idealnie to ze sobą komponuje i faktycznie można się zakochać w tym miejscu. Jak zerkałem sobie na https://livemorepomerania.com/ to mogę śmiało powiedzieć, że wszystko co tam napisano jest prawdą. Zresztą sam jestem żywym przykładem na to jak można szybko zmienić swoje życie decydując się na przeprowadzkę do województwa pomorskiego.

    OdpowiedzUsuń